UKR RUS ENG

НОВИНИ

238 травня 2012 р. вийшов з друку двадцять третій номер всеукраїнського журналу «ORGANIC UA», який вже три роки випускає Федерація органічного руху України. Пропонуємо Вам ознайомитися з корисними та пізнавальними матеріалами щодо харчових продуктів, аналітичною інформацією, думками відомих людей про органічні продукти, цікавими кулінарними рецептами, тощо.

Короткий зміст:

АКТУАЛЬНО: Кияни зустріли весну частуванням здорових органічних страв

BIOFACH 2012»: поступальна хода

- 4-та Міжнародна конференція «Розвиток органічного сектора в Центральній/Східній Європі та країнах Середньої Азії»

- СЕРГІЙ ГАЛАШЕВСЬКИЙ про систему органічної сертифікації в Україні

- ТУРЕЧЧИНА: органічне виробництво набирає обертів

- Весняна дієта

- ОРГАНІЧНИЙ БАВОВНИК: особливості виробництва та огляд ринку

- ЧОРНА СМОРОДИНА народний лікар від усіх недуг

- ВАСИЛЬ ЛУБЕНЕЦЬ: життя землероба

- ЇСТІВНІ БУР’ЯНИ: здоров’я на кожному кроці

- ЗДОРОВА РОЗСАДА: від насіння до висадки

Про це та більше читайте на сторінках журналу, який можна замовити в офісі Федерації органічного руху України.

 

Marketing_forum_20127-9 травня 2012 р. у Варшаві (Польща) відбувся VIІ Organic Marketing Forum, організований Міжнародним центром органічного сільського господарства Центральної та Східної Європи "EkoConnect".

Учасники форуму мали чудову можливість знайомства з ключовими людьми в сфері органічного ринку Центральної та Східної Європи, отримати нову інформацію про органічні ринки, стан та перспективи його розвитку в найближчому майбутньому.

Велика група учасників з України також відвідала Органічний маркетинговий форум. Гості мали можливість відвідати органічні ферми поблизу Варшави та ознайомитися з передовим досвідом господарювання за органічними стандартами в Європейському Союзі.

 

Dovkilla_201226 квітня 2012 р. у рамках Бізнес-форуму «Формування національної політики збалансованого виробництва і споживання: спільні дії влади, бізнесу і громадськості» під час проведення Міжнародного екологічного форуму «Довкілля для України» в Міжнародному виставковому центрі відбувся Круглий стіл "Органічна продукція – пріоритет розвитку агропромислового комплексу України".

Особливий інтерес відвідувачів заходу викликала доповідь Голови Правління Федерації органічного руху України Євгена Володимировича Милованова, який акцентував увагу присутніх на аналізі поточної ситуації та подальших тенденціях розвитку органічного сектору в нашій державі, а також такому негативному явищу, як поширення псевдо-органічних продуктів. Він наголосив, що це питання було одним з основних, яке неодноразово піднімалось під час проведення 4-ї Міжнародної конференції «Розвиток органічного сектора в Центральній/Східній Європі та країнах Середньої Азії» (Ізмір, Туреччина), адже псевдо-органічні виробники наносять шкоду споживачам та негативно впливають на розвиток сертифікованого органічного ринку в усьому світі і боротися з їх появою треба лише спільними зусиллями і на державному рівні. Сподіваємося, що з прийняттям Закону України «Про органічне виробництво» це явище зникне назавжди.

 

Museum_Lekvar_201217 квітня 2012 р. в с. Ботар Виноградівського р-ну Закарпатської обл. був відкритий перший в Україні дегустаційний зал леквару, музей леквару, а також пам’ятники леквару та свині угорської традиційної породи «Монголиця».

Ініціатива відкриття належить фермеру Павлу Тізешу, який добре відомий в Україні як виробник органічних продуктів харчування, які реалізуються під Торговою маркою «Пан Еко». Він варить численні сорти лекварів – традиційні закарпатські повидла, а також сиропи, соки та напої з ягід та різноманітних плодів, овочів. А ще – вирощує свиней угорської породи «Монголиця», м’ясо яких не містить холестерину та має особливий смак.

Органічні продукти – без будь-яких додатків, домішок, «покращувачів смаку». Ніяких емульгаторів та штучних консервантів. До лекварів навіть цукру не додає. І все це виробляється за органічними стандартами Європейського Союзу.
Ідея створити оригінальну скульптурну композицію, що стала б роздинкою для приваблення туристів, які часто приїздять до фермера, щоб скуштувати леквари, виникла ще наприкінці минулого року. Ініціатором створення унікального дегустаційного залу та музею лекварів став завідувач кафедри туризму, а нині проректор УжНУ Федір Шандор. До справи долучили відомого у краї скульптора Михайла Колодка. І робота закипіла. За кілька місяців було повністю змінено дизайн залу, виділено окреме приміщення під музей – усе це у старовинній будівлі леквароварні, де колись було приміщення для вигладжування тютюну.
І ось скульптурна композиція – готова, у музеї з’явилися перші взірці, а схему дегустації лекварів з брусниці, сливи, малини, терену тощо – затверджено.
Museum_Lekvar_2012-2У день відкриття дегустаційного залу та скульптур у с.Ботар з’їхалися гості. Після вітальних промов стрічку перерізали заступник голови Закарпатської облдержадміністрації Іван Бушко, Генеральний консул консульства Угорської республіки в Ужгороді Йожеф Бочкаї та Голова Виноградівської РДА Тетяна Граб. А відтак, гості мали можливість роздивитися новий інтер’єр залу, спробувати солодку продукцію «Пан Еко» та насолодитися Buly Party «Mangalica» і скуштувати печеного на відкритому вогні м’яса свині-монголиці. Екскурсію музеєм леквару, який налічує наразі зразки лекварів із 24 країн, провів Федір Шандор.
Museum_Lekvar_2012-3Кондитер Валентин Штефаньо ж під час свята виготовив унікальні цукерки – із шкварок та шоколаду. І попри «несумісність» цих продуктів, виріб, як завжди у цього майстра вийшов дуже смачним і цілком цікавим, щоб стати ще однією туристичною родзинкою краю.
Музичний супровід свята з угорськими народними піснями забезпечила „Кокош бондо” із с Пейтерфолво, тож свято видалося справжнім.
Євген Милованов, голова Федерації органічного руху України, який був присутній на святі, зазначив, що закладів подібних цьому, де б можна було скуштувати відразу багато видів органічних продуктів, в Україні поки що немає.
Нагадаємо, що саме бренд «Пан Еко» був визнаний Торговою маркою Закарпаття 2011 року  за версією Карпатського інформаційного агентства, а також найкращою Торговою маркою органічних продуктів «ORGANIC» в 2009, 2010, 2011 рр.

Першу дегустаційну залу леквару вже внесли до туристичного маршруту «Солодке Закарпаття», за яким відвідують також винні підвали, музей меду та гастрономічні фестивалі.