UKR RUS ENG

 

09 жовтня 2018 р. відбулася офіційна презентація посібника «I CAN EXPORT ORGANIC. Огляд ринку та регулювання органічних товарів у Канаді». Посібник був розроблений Канадсько-Українським проектом з підтримки торгівлі та інвестицій (CUTIS) та сертифікаційним органом «Органік Стандарт» за підтримки Міністерства економічного розвитку і торгівлі України України. У заході прийняв участь і виконавчий директор Федерації органічного руху України Андрій Коняшин.
Надзвичайний і Повноважний Посол Канади в Україні Роман Ващук зазначив важливість розширення асортименту експорту української продукції до Канади, що в майбутньому, звичайно ж, переросте у кількісне нарощення поставок.
«Сподіваємося, що компанії, які скористаються інформацією з посібника, зможуть більш ефективно виходити зі своєю продукцією на канадський ринок. І продовжать ту позитивну динаміку, що вже спостерігається по таким експортним напрямкам як меблі, взуття, текстиль та кондитерська продукція. Це все демонструє, що діяльність проекту CUTIS приносить реальні результати», – сказав пан Посол.
Як зазначила Зоя Павленко, експерт з охорони навколишнього середовища проекту CUTIS, наразі канадський ринок органічних товарів є п’ятим за обсягом у світі із грошовим вираженням близько $5.4 млрд CAD (за даними The World of Organic Agriculture. Statistics and emerging trends). Канадський органічний ринок невпинно зростає впродовж останнього десятиліття, опереджаючи середні показники харчової галузі. Ніколи до цього так багато канадців не цікавилися органічним сектором: 2/3 населення країни купують органічні товари щотижня. Причому, левова частка цих товарів у Канаді представлена органічною їжею та напоями.
«Канада – одна з 10-ти країн із найвищим рівнем споживання органічних товарів. В 2016 році канадці в середньому споживали органічних продуктів на 83 євро на одну людину», – повідомила Зоя Павленко. Все це відкриває великі перспективи для українських компаній, що зацікавлені в виході своєї органічної продукції на канадський ринок.
Український внутрішній органічний ринок ще не досить великий. Згідно з даними Федерації органічного руху України, за результатами 2017 року він склав 29,4 млн євро, проте постійно спостерігається стабільна тенденція його щорічного зростання.
За інформацією Валентини Заєць, начальника відділу технологій виробництва харчових продуктів Департаменту продовольства Міністерства аграрної політики та продовольства України, на даний момент налічується 529 операторів органічного ринку, при цьому під органічне виробництво сертифіковано 420 тис га. Це близько 1% від загальної площі сільськогосподарських угідь України.
Як зазначила Марія Махновець, консультант з питань експорту органічної продукції, стосовно канадського ринку, то будь-який сільськогосподарський продукт, який називається органічним, регулюється Канадською агенцією з контролю за харчовими продуктами (CFIA). При експорті органічної продукції до Канади потрібно звернути особливу увагу на митні тарифи та вимоги щодо пакування і маркування органічної продукції, що можуть відрізнятися як від українських, так і європейських.
Сергій Галашевський, директор сертифікаційної компанії «Органік Стандарт», розказав про особливості сертифікації органічної продукції на канадському ринку. Він також звернув увагу на взаємовизнанні канадських (COR) та американських (NOP) органічних стандартів, що відкриває цікаві можливості для вітчизняних експортерів до Північної Америки. такий важливий момент як репутація в органічному виробництві.
Гарною новиною для вітчизняних експортерів до Канади стало те, що проект CUTIS готовий компенсувати 50% затрат підприємств на сертифікацію за канадськими органічними стандартами. Відшкодування буде відбуватися по факту надання копії оплаченого рахунку та звіту сертифікаційного аудиту з позитивним висновком.
Практичними рекомендаціями з учасниками поділився Сергій Осипенко, засновник науково-виробничого підприємства «Інститут Текмаш», президент «Асоціації органічного землеробства» (Херсон), який наголосив, що український органічний виробник може вийти на канадський ринок за умови, що його продукція якісна і здатна зацікавити канадського споживача.
За інформацією Федерації органічного руху України, позитивний досвід експорту вітчизняних органічних продуктів до Канади розпочався ще з 2003 р., коли ТОВ «Украгрофін» експортував до цієї країни соняшник. Сьогодні ж, з урахуванням вступу в силу в серпні 2017 року Угоди про вільну торгівлю між Канадою та Україною, чимало виробників вже користуються її вигодами. Адже органічні товари є надзвичайно затребуваними у Канаді. Однак, треба основний акцент робити не на сировині, а на готовій продукції з більш доданою вартістю!
Онлайн  версію посібника ви можете скачати, заповнивши невеличку анкету за посиланням https://bit.ly/2ISPmr6

Export_Canada_organic09 жовтня 2018 р. відбулася офіційна презентація посібника «I CAN EXPORT ORGANIC. Огляд ринку та регулювання органічних товарів у Канаді». Посібник був розроблений Канадсько-Українським проектом з підтримки торгівлі та інвестицій (CUTIS) та сертифікаційним органом «Органік Стандарт» за підтримки Міністерства економічного розвитку і торгівлі України України. У заході прийняв участь і виконавчий директор Федерації органічного руху України Андрій Коняшин.

Надзвичайний і Повноважний Посол Канади в Україні Роман Ващук зазначив важливість розширення асортименту експорту української продукції до Канади, що в майбутньому, звичайно ж, переросте у кількісне нарощення поставок.«Сподіваємося, що компанії, які скористаються інформацією з посібника, зможуть більш ефективно виходити зі своєю продукцією на канадський ринок. І продовжать ту позитивну динаміку, що вже спостерігається по таким експортним напрямкам як меблі, взуття, текстиль та кондитерська продукція. Це все демонструє, що діяльність проекту CUTIS приносить реальні результати», – сказав пан Посол.

Як зазначила Зоя Павленко, експерт з охорони навколишнього середовища проекту CUTIS, наразі канадський ринок органічних товарів є п’ятим за обсягом у світі із грошовим вираженням близько $5.4 млрд CAD (за даними The World of Organic Agriculture. Statistics and emerging trends). Канадський органічний ринок невпинно зростає впродовж останнього десятиліття, опереджаючи середні показники харчової галузі. Ніколи до цього так багато канадців не цікавилися органічним сектором: 2/3 населення країни купують органічні товари щотижня. Причому, левова частка цих товарів у Канаді представлена органічною їжею та напоями.«Канада – одна з 10-ти країн із найвищим рівнем споживання органічних товарів. В 2016 році канадці в середньому споживали органічних продуктів на 83 євро на одну людину», – повідомила Зоя Павленко. Все це відкриває великі перспективи для українських компаній, що зацікавлені в виході своєї органічної продукції на канадський ринок.

Український внутрішній органічний ринок ще не досить великий. Згідно з даними Федерації органічного руху України, за результатами 2017 року він склав 29,4 млн євро, проте постійно спостерігається стабільна тенденція його щорічного зростання. За інформацією Валентини Заєць, начальника відділу технологій виробництва харчових продуктів Департаменту продовольства Міністерства аграрної політики та продовольства України, на даний момент налічується 529 операторів органічного ринку, при цьому під органічне виробництво сертифіковано 420 тис га. Це близько 1% від загальної площі сільськогосподарських угідь України. 

Як зазначила Марія Махновець, консультант з питань експорту органічної продукції, стосовно канадського ринку, то будь-який сільськогосподарський продукт, який називається органічним, регулюється Канадською агенцією з контролю за харчовими продуктами (CFIA). При експорті органічної продукції до Канади потрібно звернути особливу увагу на митні тарифи та вимоги щодо пакування і маркування органічної продукції, що можуть відрізнятися як від українських, так і європейських.

Сергій Галашевський, директор сертифікаційної компанії «Органік Стандарт», розказав про особливості сертифікації органічної продукції на канадському ринку. Він також звернув увагу на взаємовизнанні канадських (COR) та американських (NOP) органічних стандартів, що відкриває цікаві можливості для вітчизняних експортерів до Північної Америки. такий важливий момент як репутація в органічному виробництві.

Гарною новиною для вітчизняних експортерів до Канади стало те, що проект CUTIS готовий компенсувати 50% затрат підприємств на сертифікацію за канадськими органічними стандартами. Відшкодування буде відбуватися по факту надання копії оплаченого рахунку та звіту сертифікаційного аудиту з позитивним висновком.

Практичними рекомендаціями з учасниками поділився Сергій Осипенко, засновник науково-виробничого підприємства «Інститут Текмаш», президент «Асоціації органічного землеробства» (Херсон), який наголосив, що український органічний виробник може вийти на канадський ринок за умови, що його продукція якісна і здатна зацікавити канадського споживача.

За інформацією Федерації органічного руху України, позитивний досвід експорту вітчизняних органічних продуктів до Канади розпочався ще з 2003 р., коли ТОВ «Украгрофін» експортував до цієї країни соняшник. Сьогодні ж, з урахуванням вступу в силу в серпні 2017 року Угоди про вільну торгівлю між Канадою та Україною, чимало виробників вже користуються її вигодами. Адже органічні товари є надзвичайно затребуваними у Канаді. Однак, треба основний акцент робити не на сировині, а на готовій продукції з більш доданою вартістю!

Онлайн  версію посібника ви можете скачати, заповнивши невеличку анкету за посиланням https://bit.ly/2ISPmr6

 

 

Seminar_20.09.201820 вересня 2018 р. в м. Києві відбувся семінар-тренінг ”Управління земельними ресурсами: нововведення, підходи та інструменти для місцевих громад” за підтримки Програми малих грантів Програми розвитку ООН та Глобального екологічного фонду. В семінарі-тренінгу взяли участь фермери, землевласники, представники ОТГ, науковці, члени громадських організацій, зокрема «Зелена Житомирщина» та «Асоціація фермерів та приватних землевласників України в Житомирській області».

Основною метою тренінгу було посилення спроможності та знань фермерів, науковців, об’єднань громадян та громадських організацій з юридичних та практичних аспектів в сфері земельних відносин, застосування сучасних методів агроекології, підвищення рівня екологічної свідомості та поширення обізнаності.

В рамках роботи тренінгу експертами були висвітлені юридичні та практичні аспекти застосування нового законодавства щодо використання та реєстрації земель сільськогосподарського призначення, проведення агрохімічної паспортизації земель с.-г. призначення. З питаннями наявного законодавства в сфері органічного виробництва в Україні, нововведеннях нового «органічного Закону», особливостями сертифікації, етапах її проведення, а також можливими проблемними моментами, що можуть виникнути в процесі діяльності органічних виробників, учасників семінару ознайомив виконавчий директор Федерації органічного руху України Андрій Коняшин. Тема викликала жваву дискусію та обговорення учасниками заходу, особливо відносно практичних аспектів дотримання органічних стандартів вітчизняними виробниками.

 

Organic_fair-2018-1415 вересня 2018 р. у Києві на Контрактовій площі, у рамках Органічного тижня в Україні (10-16 вересня), успішно відбувся ювілейний Десятий Всеукраїнський Ярмарок органічних продуктів.

Організатором Ярмарку, як і в усі попередні роки, була Федерація органічного руху України.

Захід проводився за підтримки Міністерства аграрної політики та продовольства України, Київської міської державної адміністрації, Швейцарської Конфедерації в рамках проекту «Розвиток органічного ринку в Україні», Інституту FIBL, проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Підтримка аграрного і сільського розвитку», проекту "Німецько-українська співпраця в галузі органічного землеробства", Президентського фонду Леоніда Кучми "Україна" та Інституту стратегічних оцінок.

Дуже важливою стала й спонсорська підтримка Ярмарку відомими компаніями, торговими марками, організаціями, зокрема: ТМ "Arnika organic", ТОВ «Органік мілк», ТМ «Пан Еко», ТМ «Chateau de Bio». 

Organic_fair-2018-16Органічне виробництво в останній період на слуху у багатьох людей, причетних до агровиробництва. І це цілком зрозуміло, адже  2 серпня 2018 р. набув чинності Закон України № 2496-VІІІ “Про основні принципи і вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції”. Незважаючи на те, що Закон почне діяти лише за рік, і за цей період необхідно впорядкувати та привести наявні нормативно-правові акти у відповідність до Закону, а також створити нові, в тому числі правила органічного виробництва, реєстри операторів органічного сектору, сертифікаційних органів, органічного насіння та садивного матеріалу, ми можемо говорити про найближче зменшення ризиків фальсифікації органічних продуктів недобросовісними виробниками, адже в Законі вже передбачені конкретні розміри штрафних санкцій як для виробників органічних продуктів, так і для сертифікаційних органів, що має забезпечити більш цивілізоване функціонування внутрішнього органічного ринку.

Organic_fair-2018-6Саме з метою демонстрації досягнень органічного руху в різних сферах діяльності, кращого інформування споживачів про переваги органічних продуктів та органічного способу життя, на Десятому Всеукраїнському Ярмарку органічних продуктів були представлені лише сертифіковані органічні продукти та продукти, вироблені з органічної сировини, більше, ніж від 50 сертифікованих виробників з асортиментним набором понад 400 видів харчових продуктів.

Organic_fair-2018Відкриваючи офіційну частину свята, з вітальними словами до учасників та гостей Ярмарку вже традиційно звернувся Голова Правління Федерації органічного руху України Євген Милованов, який акцентував увагу на стабільному зростанні вітчизняного органічного ринку, який в 2017 р. досяг рівня 2,9 млн.Євро. Відвідувачі ярмарку можуть самостійно пересвідчитися в наявному широкому наборі органічної продукції, пройшовши поміж рядами виробників на гостинній Контрактовій площі та перевіривши смакові якості справжніх сертифікованих органічних продуктів! 

Organic_fair-2018-4Під час урочистого відкриття Ярмарку до присутніх звернулися й почесні гості заходу: заступник Міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева, представник Департаменту промисловості та розвитку підприємництва Київської міської державної адміністрації Тетяна Кабанова,  менеджер швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні» Наталя Прокопчук, керівник напряму аграрної політики проекту USAID «Агросільрозвиток» Олександр Каліберда, керівник проекту «Німецько-українська співпраця в галузі органічного землеробства» Елізабет Рюегг.

Organic_fair-2018-8Зокрема, Ольга Трофімцева відмітила активний позитивний діалог громадськості та державних органів влади в розбудові нормативно-правової бази з органічного виробництва. Заступник Міністра окремо наголосила на важливості нещодавнього прийняття відповідного Закону “Про основні принципи і вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції”. «Даний Закон дасть нам можливість більш ефективно та фокусно формувати програми державної підтримки аграрних виробників, які займаються чи бажають займатись органічним сільськогосподарським виробництвом. На сьогодні такі програми підтримки саме для органічного сільського господарства вже існують в 11 областях України в рамках регіональних програм розвитку АПК», - зазначила пані Трофімцева.

Абсолютно всі виступаючі акцентували на позитивних тенденціях росту органічного ринку в Україні, зростанні експорту органічних продуктів та наповненні внутрішнього ринку власною харчовою групою товарів самого широкого асортименту.

Organic_fair-2018-0Особливо багато було зроблено роботи по підтримці вітчизняного органічного сектору завдяки допомозі донорських організацій – швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні», проекту USAID «Підтримка аграрного і сільського розвитку», проекту "Німецько-українська співпраця в галузі органічного землеробства". Наголошуючи на довгостроковій та плідній співпраці з Федерацією органічного руху України, Наталя Прокопчук офіційно вручила Євгену Милованову органічні символи – прапорці з органічними логотипами ЄС та України, які символізують єднання органічних стандартів. Ці логотипи вже відомі українському споживачу. Підтвердженням є представлені на Ярмарку сертифіковані за органічними стандартами продукти. І завдяки підтримці партнерів та зусиллям організаторів стало можливим спілкування безпосередніх виробників органічних товарів як з їх постійними, так і потенційними споживачами, яких на Контрактову площу прийшло декілька тисяч.

Organic_fair-2018-10Побачити тієї суботи було що, адже розмаїття асортименту органічних продуктів дозволяло задовольнити будь-який вимогливий смак споживача. Окрім вже традиційного приготування смаженого на вертелі органічного кабанчика породи «Мангалиця» від ТМ «ПАН ЕКО», новий учасник ярмарку – ПрАТ «Забір’я» з Київщини радував відвідувачів приготування свіжої органічної риби осетрових порід та озерних. ТОВ «ЕККО НОВАЦІЯ» представило відвідувачам приготування на місці та дегустацію конопляної олії під пресом з ручним керуванням.

Deddens_ShcherbachukВперше гості ярмарку мали можливість скуштувати й вітчизняний органічний цукор з цукрового буряка від «Дедденс Агро» з Рівненської обл. Це перший органічний цукор, вироблений в Україні. До цього року в Україну завозився лише органічний цукор з тростини, адже вирощування органічного цукрового буряку є дуже ризиковим і виробники свідомо уникають його вирощування. До того ж, є й проблеми із знаходженням переробного цукрового заводу, адже при виробництві органічного цукру необхідно забезпечити чистоту обладнання та уникнення появи домішок. Як сказав керівник «Дедденс Агро» та «Ріттер Біо Агро» Віктор Щербачук, - «Ми довели, що вирощувати органічний буряк і отримувати з нього якісний цукор в Україні можливо»!

Organic_fair-2018-7Традиційно у цьому головному органічному святі року приймали участь не лише виробники, переробники сертифікованої органічної продукції з усієї України, але й імпортери (ТОВ «Юнімед органік», ТОВ «Чойс», ТОВ «Органік Сервіс»), магазини та торгівельні заклади (мережа магазинів «Натур бутік»), що пропонували тисячам споживачів широку лінійку органічних товарів, а це не лише продукти харчування, а й сертифіковані органічні засоби для побутового використання, косметику, засоби гігієни тощо.

Вже постійними учасниками цьогорічного Ярмарку були наступні виробники:

Organic_fair-2018-13ПП «Агроекологія» (Полтавська обл.), ФГ «Агро-Люкс» (Чернігівська обл.), ПП «НВФ «Елітфіто» (Івано-Франківська обл.), Липковатівський аграрний коледж (Харківська обл.),  ТОВ «Арніка органік» (Полтавська обл.), ТзОВ «Жива земля Потутори» (Тернопільська обл.), ПАТ "Житомирський маслозавод", НДВП «Автономна родова садиба» (Житомирська обл.), ПОСП «Зоря» (Житомирська обл.), ТОВ “Старий Порицьк» (Волинська обл.), ТОВ «Органік Мілк» (Житомирська обл.), ТОВ «Органічний м’ясний продукт» (Житомирська обл.), ТОВ «Компанія «Агролідер» (Хмельницька обл.), ТОВ «Імекс трейд» (м.Київ), ТОВ «Біо-Фарм Агротрейд Лтд» (м.Київ), ТОВ «Угочанський смак» (Закарпатська обл.), ТОВ «Органік Лайф» (м.Київ), ТОВ «Фірма Діамант Лтд» (Полтавська обл.), ТОВ «Сквирський комбінат хлібопродуктів» (Київська обл.), ТОВ «Ді-Лайн Групп» (м.Київ), ФГ «Тізеш» (Закарпатська обл.), ФГ «Перлина Струмка» (Одеська обл.), ФГ «Костіва Р.П.» (Львівська обл.), ФГ «Соломея» (Львівська обл.), ФОП Бурнаєва (Харківська обл.), ФОП Жигадло О.А. (Київська обл.).

Organic_fair-2018-2Вперше на Ярмарку представили відвідувачам свою продукцію ПрАТ «Забір’я» та ТОВ «Екко Новація» (Київська обл.), ФГ «Дача» (Житомирська обл.).  Споживачі мали можливість придбати та скуштувати органічні продукти від відомих вітчизняних торгових марок: ТМ «Козуб», ТМ «Органік Мілк», ТМ «Органічний м’ясний продукт», ТМ «Пан Еко», ТМ «Рудь»,  ТМ «Терра», ТМ «Petrov V.P.», ТМ «BeBio», ТМ «Liqberry», ТМ BIOLOGIC.TV тощо.

Organic_fair-2018-1Порадував гостей Ярмарку і ТОВ «Чистий продукт», представивши після довготривалої перерви цілий ряд овочевих культур, де основними залишилися гарбузи й часник, на яких господарство спеціалізується вже тривалий час. Необхідно зауважити, що це підприємство до 2014 р. територіально знаходилося під Донецьком. Через воєнні дії подальше органічне виробництво на цій території стало неможливим і керівник підприємства Сергій Паращенко по-новому розпочав органічне землеробство в Дніпропетровській області.

На стенді Федерації органічного руху України відвідувачі мали можливість ознайомитися з представленою фаховою літературою з органічного та біодинамічного виробництва, журналами для споживачів "ORGANIC UA". Експерти відповідали на питання щодо принципів господарювання за органічними стандартами, надавали інформацію щодо нюансів виробництва, а також в спілкуванні приділяли увагу питанню, як розрізнити споживачу справжність органічних продуктів, їх переваги перед конвенційними продуктами.

Для гостей органічного Ярмарку для наглядного сприйняття розмаїття продукції був представлений чудовий майданчик для фотографування.

Organic_fair-2018-15На замовлення Федерації органічного руху України, відома художниця Олеся Вакуленко підготувала розмальовки на тему «Органік» та «Ярмарок органічних продуктів», та проводила майстер-клас, що було досить актуально для сімей з маленькими дітьми, адже коли діти розмальовували картинки, батьки мали можливість ознайомитися з учасниками Ярмарку, продегустувати та купити органічні продукти.

Organic_fair-2018-17Не залишили байдужими гостей та відвідувачів Ярмарку органічних продуктів й виступи молодих талантів та вже знаних народних артистів України. Адже традиційно пісенною окрасою ярмарку є стипендіати Благодійної організації Президентський фонд Леоніда Кучми «Україна», яка роками підтримує цей органічний захід!

Враховуючи сприятливу і чудову сонячну погоду, яка дозволила тисячам киян та гостям міста прийти на Контрактову площу Києва та підтримати українського сертифікованого виробника органічних продуктів, зважаючи на позитивні відгуки сотень учасників та відвідувачів, ми можемо з впевненістю сказати, що ярмаркове свято вдалося!

Федерація органічного руху України із задоволенням прийме до уваги всі Ваші зауваження та пропозиції та вже починає готуватися до наступного ярмарку у 2019 р. !

Давайте жити у стилі ORGANIC!

 

Press-conference-UNIAN_12.09.201812 вересня 2018 р. в Інформаційній агенції «УНІАН» Федерація органічного руху України організувала Прес-конференцію на тему «НОВИЙ ОРГАНІЧНИЙ ЗАКОН: ЧОГО ОЧІКУВАТИ ВИРОБНИКАМ ТА СПОЖИВАЧАМ?»

Учасники заходу: Євген Милованов – Голова Правління Федерації органічного руху України; Ольга Трофімцева – заступник Міністра аграрної політики та продовольства України; Елізабет Рюегг – керівник проекту «Німецько-українська співпраця в галузі органічного землеробства».

Як відзначив Євген Милованов, незважаючи на складну політичну та економічну ситуацію в Україні, зниження купівельної спроможності населення, органічний ринок в нашій державі продовжує стабільно розвиватись. За даними Федерації органічного руху України, споживання органічних продуктів у нашій державі в 2017 р. сягнуло 29,4 млн.Євро порівняно з 21,2 млн.Євро роком раніше. За останні 10 років споживання зросло у 59 разів. При цьому більше половини органічних продуктів на ринку України – вітчизняного виробництва. Відповідно, стрімко розширюється номенклатура органічних продуктів: в Україні їх загальне число вже понад 500.

Експорт органічної продукції з України в 2017 р. склав 99 млн.Євро.

В Україні 375 сільськогосподарських виробників на площі 420 тис.га (за даними 2017 р.) кардинально змінюють підходи до агровиробництва, використовують органічні методи господарювання, часто отримуючи значно вищі урожаї, ніж в середньому в регіоні чи країні і при цьому вони сертифіковані як органічні у відповідності з жорсткими вимогами регулювання Євросоюзу.

Завдяки спільним зусиллям вітчизняних експертів, допомозі міжнародних фахівців, активній роботі виконавчої та законодавчої влади, 2 серпня 2018 р. набув чинності Закон № 2496-VІІІ “Про основні принципи і вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції”. Важливий момент - Закон стосується виключно сільськогосподарської та харчової продукції, призначеної для продажу, і не включає одяг, косметику, лікарські засоби, побутову хімію чи продукцію для власного споживання.

Незважаючи на те, що Закон почне діяти лише за рік, за цей період Кабмін має затвердити близько 15-ти нових нормативно-правових актів та привести наявні у відповідність до Закону, в тому числі й правила органічного виробництва.

Так, до 2 серпня 2019 року мають запрацювати реєстри органів сертифікації, операторів органічного сектору та органічного посівного матеріалу, має бути сформовано Перелік органів міжнародної сертифікації. Нагальним залишається питання розробки системи акредитації та проведення акредитації сертифікаційних органів Національним агентством з акредитації України, яке до цього часу не здійснювалося.

«Цей Закон є фундаментом для формування ефективного регулятивного поля для виробництва та обігу органічної сільськогосподарської продукції. Закон приводить вимоги до виробництва та обігу органічної продукції у відповідність до європейських та світових стандартів та запроваджує державний нагляд та контроль за господарською діяльністю суб’єктів ринку органічної продукції. Важливим аспектом нового Закону є і встановлення адміністративної відповідальності операторів ринку за порушення законодавства у сфері органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції. На це я б хотіла звернути особливу увагу тих, хто до сьогодні продовжує маркувати свої продукти незрозумілими «біо-, еко-» та іншими лого без відповідної сертифікації, вводячи в оману споживача»,- наголосила заступник Міністра з питань євроінтеграції Ольга Трофімцева.

За словами заступника Міністра, Мінагрополітики вже розробило перший драфт порядку (детальних правил) органічного виробництва та обігу органічної продукції, який включає такі важливі аспекти, як особливості ведення паралельного виробництва, зберігання, перевезення та маркування окремих видів органічної продукції та інше.

«Окрім того, даний Закон дасть нам можливість більш ефективно та фокусно формувати програми державної підтримки аграрних виробників, які займаються чи бажають займатись органічним сільськогосподарським виробництвом. На сьогодні такі програми підтримки саме для органічного сільського господарства вже існують в 11 областях України в рамках регіональних програм розвитку АПК», - резюмувала заступник Міністра.

В Законі вже передбачені штрафні санкції як для виробників органічних продуктів, так і для сертифікаційних органів, що має забезпечити зменшення ризиків фальсифікації. Проте й надалі передбачається подальше нормативно-правове врегулювання сфери діяльності вітчизняного органічного сектору, що суттєво спростить вихід органічних продуктів як на внутрішній, так і на міжнародні ринки і, що особливо важливо, усуне недобросовісну конкуренцію!

За словами Елізабет Рюегг, розвитку підготовки кадрів для органічного виробництва, а також навчанню представників органів влади має приділяється набагато більше уваги. В цьому напрямку й зосереджує свою діяльність проект «Німецько-українська співпраця в галузі органічного землеробства», який працює на базі Житомирського національного агроекологічного університету.

Учасники прес-конференції презентували початок  Органічного Тижня в  Україні та Десятого Всеукраїнського Ярмарку органічних продуктів, який проходитиме у його рамках 15 вересня 2018 р. у Києві на Контрактовій площі.

Трансляцію прес-конференції у повному обсязі Ви можете подивитися за посиланням: https://www.unian.ua/multimedia/video/press/10055133-novyy-organicheskiy-zakon-chego-ozhidat-proizvoditelyam-i-potrebitelyam.html

Проведення згаданого заходу стало можливим завдяки підтримці Проекту "Німецько-українська співпраця в галузі органічного сільського господарства"