05 червня 2018 р. у другій половині дня в рамках Міжнародної Виставки «Агро-2019», за ініціативи Міністерства аграрної політики та продовольства України, Федерація органічного руху України, спілкa Оргaнічнa Українa та Український органічний кластер, разом з Держпродспоживслужбою та органом сертифікації «Органік Стандарт» організували та провели «Комунікаційну платформу «АПК 4:0. Органічні експортні орієнтири». Впродовж 2 годин обговорювалася поточна ситуація та перспективи експорту органічної продукції з України, зокрема до Євросоюзу, Північної Америки та країн Азії.
На самому початку дискусії, що зібрала близько 70 учасників, начальник відділу технологій виробництва харчових продуктів Департаменту продовольства Мінагрополітики України Валентина Заєць і заступник директора Департаменту безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Ольга Семенчук дали характеристику стану підготовки нормативно-правових актів, які мають регулювати функціонування вітчизняного органічного сектору з початку серпня поточного року.
Проте монополія європейського споживання вітчизняного органіку останніми роками дещо похитнулася – стрімко зростає попит на цю продукцію в Америці та Азії. Тому для учасників заходу став цікавим виступ керівниці Громадської спілки “Український органічний кластер” Марії Махновець, яка дала розгорнуту картину розвитку органічних ринків в Канаді та США, звернувши увагу, зокрема, що 57 вітчизняних підприємств сертифікуються згідно вимог NOP, а також на те, що вже з’явилися перші господарства, які дотримуються канадських органічних стандартів, що є доволі позитивними маркерами українських органічних перспектив на ринку Північної Америки.
Десятки запитань, коментарів з приводу піднятих питань яскраво продемонстрували зростаючий інтерес до ринків органічної продукції та еволюцію професіоналізму вітчизняних експертів органічного руху держави.
Модератор заходу, представник компанії «Арніка органік» Анастасія Білич зауважила, що комунікаційна платформа стала місцем, де експерти, оператори ринку, фахівці галузі, представники органічного руху, бізнесу вільно висловлювали свої думки, аналізували, зважували та намагалися знайти відповіді на актуальні питання галузі. Вона висловила впевненість, що подібна консолідація статистики, аналітики, знань і досвіду дуже потрібна органічному сектору, щоб він нарешті в найближчій перспективі перетнув межу 1 млн га органічних сертифікованих сільськосподарських земель та на міжнародних ринках виступив з іще ширшим асортиментом переробленої продукції.