UKR RUS ENG

НОВИНИ

UNIAN-08.09.201608 вересня 2016 року в Інформаційній агенції "УНІАН" відбулася Прес-конференція «Органічний сектор України: реалії та перспективи».

Учасниками конференції були: Євген Милованов – Голова Правління Федерації органічного руху України; Йоахім Ленц – керівник проекту "Німецько-українська співпраця в галузі органічного сільського господарства"; Павло Поплавський – начальник відділу міжнародних зв’язків Житомирського Національного агроекологічного університету.

За словами Євгена Милованова, споживання сертифікованих органічних продуктів в  Україні за 8 років зросло у 34 рази. При цьому площі сільгоспугідь під органічним виробництвом у 2015 р. зросли до 410 тис.га. У цьому ж році число органічних фермерів збільшилося до 210. Стрімко розширюється номенклатура органічних продуктів: в Україні їх загальне число перевищило 300.

На офіційному рівні органічне виробництво все гучніше називають серед пріоритетів розвитку аграрної сфери держави. Українська органічна продукція завойовує у світі все нові ринки збуту. Розвитку підготовки кадрів для органічного виробництва теж приділяється більше уваги. Незважаючи на складну політичну та економічну ситуацію в Україні, зниження купівельної спроможності населення, органічний ринок в нашій державі активно продовжує розвиватись. За даними Федерації органічного руху України, споживання органічних продуктів у нашій державі в 2015 р. сягнуло 17 млн.Євро порівняно з 14,5 млн.Євро роком раніше. При цьому більше половини органічних продуктів на ринку України – вітчизняного виробництва. За прогнозами експерта, основними постачальниками органічних продуктів на вітчизняний ринок залишаються і будуть малі та середні виробники.

Як відмітив німецький експерт Йоахім Ленц – керівник проекту "Німецько-українська співпраця в галузі органічного сільського господарства", в Німеччині приблизно 8% площ сільгоспугідь відводяться під органічне сільське господарство і це, на його думку, є незначним показником через недостатність виділення коштів урядом на розвиток органічного агросектору. За даними опитувань, близько 90% громадян Німеччини вважають за необхідне більше вкладати коштів саме у виробництво органічної продукції. Зважаючи на постійно збільшувану динаміку споживання органічних продуктів, німецькі переробники потребують збільшення поставок сировини, і саме цим мають скористатися українські виробники сертифікованої органічної продукції для виходу на європейський ринок. Метою ж  проекту "Німецько-українська співпраця в галузі органічного сільського господарства" є сприяння покращенню експертних знань технічного та керівного персоналу в галузі органічного землеробства. Це стосується не лише фермерів та сільгоспвиробників, а й представників органів влади, адже функції контролю за органічним сектором мають виконуватися на належному рівні.

Павло Поплавський акцентував увагу присутніх на формуванні системи підготовки кадрів для органічного сектору в ЖНАЕУ. За останні декілька років одним з провідних тем у навчанні студентів університету є органічне виробництво. Завдяки підтримці та співпраці з нашими партнерами і виробниками органічної продукції, ми досягли значного прогресу. Щорічно на базі університету проводиться Міжнародна науково-практична конференція «Органічне виробництво і продовольча безпека». У структурі університету створено Поліський центр органічного виробництва, метою діяльності якого є стимулювання розвитку органічного виробництва в регіоні та сприяння на цій основі реалізації завдань щодо забезпечення сталого розвитку сільських територій, відтворення родючості ґрунтів та збереження навколишнього середовища, забезпечення споживчого ринку здоровою якісною продукцією, поліпшення іміджу регіону як виробника високоякісної органічної продукції та забезпечення продовольчої безпеки держави. Власні досягнення показуємо і на практичних прикладах, адже за стандартами ЄС у сфері органічного виробництва ми сертифікували частину  дослідного поля університету, що відкриває широкі можливості для адаптації передових світових технологій у даній галузі. Разом з тим, Житомирська область стала однією з перших в Україні, яка на рівні обласної програми підтвердила важливість та необхідність розвитку органічного виробництва, що дало  регіону потенційно унікальну можливість стати лідером розвитку органічного виробництва в Україні. 

Як відмітили учасники, залишається важливим і питання наповнення внутрішнього ринку здоровими та безпечними продуктами харчування. Провідні оператори українського органічного ринку долучилися до проведення Всеукраїнської акції «ОРГАНІЧНИЙ ТИЖДЕНЬ В УКРАЇНІ», проведення якого координує Федерація органічного руху України. Основною метою події є популяризація органічних продуктів, демонстрація досягнень органічного руху в різних сферах діяльності, кращого інформування споживачів про переваги органічних продуктів та органічного способу життя.

Основною подією в рамках Органічного Тижня в  Україні стане проведення Восьмого  Всеукраїнського Ярмарку органічних продуктів, який проходитиме 10 вересня 2016 р. у Києві на Контрактовій площі. Тут разом збираються найкращі виробники, переробники та торгівці сертифікованими органічними продуктами. Абсолютна більшість продуктів вироблена у відповідності з стандартами Євросоюзу: без міндобрив, інших отрутохімікатів, без ГМО, без застосування штучних барвників, підсилювачів смаку тощо. Про це споживачі зможуть пересвідчитись по «Євролистку» на етикетці та органічному сертифікату в учасників Ярмарку.

Організатори Органічного Тижня в Україні закликають скористатись унікальною нагодою і особисто познайомитись з сертифікованими виробниками органічної продукції, завітавши на черговий Всеукраїнський Ярмарок органічних продуктів.

 

Don_04.08.20164 серпня 2016 року в смт. Теплик (Вінницька обл.) Українська асоціація виробників і переробників сої, Співтовариство виробників та споживачів бобових в Україні, за підтримки Федерації органічного руху України на базі фермерського господарства Дона Олексія Пилиповича провели «День поля» на тему «Адаптація техніки та технології вирощування органічних сільськогосподарських культур відповідно до нової системи землеробства Івана Овсінського в малих і середніх фермерських господарствах (соя, нут, чечевиця, маш та інші)».
Серед аграрних фахівців триває постійна дискусія, як краще обробляти грунт: чи з використанням плугів та важких дискових борін, чи лише проводити поверхневий обробіток? Однозначним прихильником обробітку по системі Овсінського є і діючий православний священик, за освітою вчений-агроном Олексій Дон, який організував місцеву громаду та фермерів і вже більше десяти років господарює й сертифікується за органічними стандартами.

Основною метою організованого «Дня поля» була популяризація органічної культури землеробства взагалі та в розрізі бобових культур, органічного способу життя та культури харчування у суспільстві; роз’яснення гостям системи налагодження маркетингу і збору органічної продукції відповідно до інтересів виробників. Учасники заходу мали чудову нагоду ознайомитись з обробітком ґрунту спеціальними культиваторами власного виробництва під дану систему землеробства; буквально «помацали» руками цікаву розробку Олексія Дона - сівалку прямого посіву,  виготовлену відповідно до вимог системи Овсінського. За словами фермера, вона може сіяти всі культури — сою, пшеницю, ячмінь, кукурудзу, соняшник, гречку, тощо. Ми, наприклад, збираємо сою й одразу за комбайном іде сівалка, яка сіє пшеницю. Або ж збираємо пшеницю й одразу сіємо гречку. Фактично ця система певною мірою застосовується в ноу-тілл, хіба що там не розпушують ґрунт.

Don-2.04.08.2016В ході бесіди гості знайомилися із системою обробітку ґрунту, діючими сівозмінами та методами боротьби з бур’янами та хворобами на господарстві.

Іван Овсінський у своїй праці «Нова система землеробства» писав: «… під час обробки землі я керуюсь принципом, що верхній шар ґрунту слід залишати на поверхні для того, щоб він збагатився перегноєм. Це має велике значення, оскільки дає можливість повітрю постійно проникати в ґрунт, унаслідок чого в ньому посилюються фізичні й хімічні процеси, що сприятливо впливають на розвиток рослинності». На думку автора, вносити добрива для росту рослин непотрібно, адже в достатній кількості вони містяться в ґрунті й атмосфері, зокрема в росі й тумані, зокрема й такі потрібні, як азот, фосфор, калій. Треба лише зберегти ці елементи у верхньому шарі ґрунту — зробити це можливо, знову ж таки, застосовуючи виключно поверхневий його обробіток.

За цими принципами й працює священик Олексій Дон та отримує стабільно високі врожаї на землях Вінничини, причому особливу увагу приділяє бобовим культурам, доля яких у сівозміні має складати не менше 30%. Не дарма Генеральна Асамблея ООН оголосила 2016 рік міжнародним роком зернобобових, сподіваючись привернути увагу всього населення планети до раціонального використання зернобобових культур, а також підкреслити їх важливість у сучасному раціоні людини.

Незабутнім для учасників став і організований обід, де серед різноманіття страв виділялися блюда, приготовлені з органічного нуту, вирощеного на полях Олексія Дона, а також гості могли насолодитися органічними соками від ТМ «Пан Еко».

Загалом «День поля» , на який приїхало більше сотні учасників з різних куточків України, підтвердив зростаючу зацікавленість виробників у впровадженні передових технологій виробництва сільськогосподарської продукції та перспективності розвитку у державі господарювання за органічними стандартами.

 

Organic_VerhRada-07.07.167 липня 2016 р. у сесійному будинку Верховної Ради України відбулась виставка органічної продукції від сільськогосподарських виробників України «Organic made in Ukraine».

Захід був організований Асоціацією учасників органічного виробництва «БІОЛан Україна», ТОВ "Либідь-К", ГО «Інститут дослідження адаптації законодавства», Академією роздрібної торгівлі (Retail Academy), за підтримки народного депутата України Ярослава Маркевича, швейцарсько-українського проекту «Розвиток органічного ринку в Україні», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL) за фінансової підтримки Швейцарської Конфедерації.

У роботі виставки прийняли участь 45 компаній. Серед них 33 сільськогосподарські виробники, сертифікованих за стандартами органічного виробництва ЄС, а також оператори органічного ринку та надавачі послуг.

На виставці були представлені сертифіковані органічні харчові продукти:

  • фрукти, овочі, ягоди, зелень;  
  • молоко та молочна продукція; сири 
  • м’ясна продукція; яйця
  • бакалійна продукція (борошно, крупи, олія);
  • злакові та бобові культури та продукція з них;
  • хліб, хлібобулочні вироби, печиво;
  • соки, варення, солодощі
  • мед та продукція бджільництва;
  • лікарські трави, чаї, спеції, гриби, горіхи, тощо.

Україна має великий потенціал виробництва органічних продуктів: здатна забезпечити повний асортимент органічного споживчого кошика для внутрішнього ринку та вагомий внесок в експорт сільськогосподарської продукції. За даними Федерації органічного руху України, в 2015 році статус органічних сертифікованих угідь мала площа понад чотириста тисяч гектарів (410550 га), тобто близько 1% всіх сільськогосподарських земель України. Внутрішній органічний ринок у 2015 році досяг 17 млн. євро. (Для порівняння: за даними ІФОАМ (Міжнародна Федерація органічних сільськогосподарських рухів) та FiBL (Дослідний інститут органічного сільського господарства, Швейцарія), глобальний органічний ринок у 2014 р. зріс до 43,7 млн. га органічних сільськогосподарських земель і складає 80 млрд. доларів США.)

Органічне сільське господарство в Україні може стати одним з локомотивів економічного розвитку країни, при цьому зберігаючи та зміцнюючи родючість українських земель та забезпечуючи добробут громадян. Але для успішного руху цього локомотиву потрібна підтримка держави.

За даними численних досліджень у світі споживачі органічних харчових продуктів вважають стан свого здоров’я значно кращим, ніж споживачі конвенційної їжі (не органічної). Наприклад, завдяки багаторічному застосуванню програми «Їжа для життя» (включення органічних продуктів до меню шкільної їдальні) в Лондоні відсоток учнів з надмірною вагою знизився з 10% у 2002 році до 2% у 2010 році. Водночас покращились успіхи школярів у навчанні, - позитивно склали іспити 90% випускників, порівняно з 32% у 2002 р. У 2010 році Мішель Обама оголосила про старт у США великої десятирічної державної програми “Let’s Move!”. Її мета - «здорові діти, зниження відсотку ожиріння, здорова нація», а урядове фінансування - мільярд доларів щорічно. Новий бюджет Данії передбачає фінансування 60% органічних продуктів в їдальнях державних установ.

Дослідження вчених Національного медичного університету імені О.О.Богомольця показало, що харчування на 50% впливає на здоров’я дитини в Україні, поряд з тим лікування на 10%, генетика на 20%, умови життя на 20%.

Такі показники яскраво демонструють, що органічне харчування – це не просто модний тренд, а здоровий спосіб життя, який свідомо обирають уряди багатьох розвинених країн. До органічного руху у світі українські фермери приєднуються семимильними кроками, і вже сьогодні близько двомстам операторам органічного ринку України є що запропонувати для споживачів на внутрішньому та зовнішньому ринках.

 

Organic-2016_OFU8-11 червня 2016 р. на території Національного комплексу "Експоцентр України"  відбулася щорічна Спеціалізована виставка-ярмарок органічних продуктів і технологій "ORGANIC-2016", що пройшла у рамках Міжнародної виставки "АГРО-2016". Організаторами виставки виступили Федерація органічного руху України та Міністерство аграрної політики та продовольства України, за підтримки Швейцарської Конфедерації у рамках  Проекту «Розвиток органічного ринку в Україні», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія).

Цього року у виставці прийняли участь понад 30 сертифікованих органічних виробників з усіх куточків України. Значна частина з них – виробники, які нещодавно отримали сертифікацію свого виробництва за органічними стандартами та проявили бажання ознайомити аграрних фахівців і всіх пересічних споживачів з якісною продукцією власного виробництва. Тому як давні прихильники органіку, так і ті, хто вперше про органічні продукти дізнався, впродовж чотирьох днів мали чудову нагоду познайомитися у дружній обстановці з останніми досягненнями експонентів виставки, продегустувати та придбати уподобану продукцію.

Organic-2016_Organik_milk2Постійний учасник більшості органічних заходів, визнаний лідер у виробництві органічних молочних продуктів Товариство «Organic Milk» з Житомирської обл. частувало відвідувачів своїми свіжими сертифікованими органічними молочними продуктами, зокрема, йогуртами, сметаною, маслом, кефіром, ряжанкою, твердими сирами та ін. До речі, вся сировина для переробки на підприємство поступає безперебійно від партнерської компанії «Галекс Агро» також з Житомирщини.

Organic-2016_RudВарто зауважити, що це ж підприємство постачає органічну молочну сировину і для Житомирського маслозаводу, завдяки чому на виставці, як і минулого року, можна було придбати поки єдине в Україні органічне морозиво від ТМ «Рудь», неперевершений смак якого нагадував людям середнього та старшого віку смак «з дитинства», коли для виробництва морозива не використовувалися ні рослинні олії, ні штучні консерванти!

На стенді ТОВ «Угочанський Смак» із Закарпаття був представлений широкий вибір сертифікованих органічних ковбас, сала, інших м’ясних виробів. Згадані продукти під торговою маркою Пан Еко виробляються на Закарпатті з органічного м’яса місцево вирощених на вільному вигулі свиней породи Мангалиця, биків та телят Сірої угорської м’ясної породи. До речі, на радість зголоднілих відвідувачів неподалік професійний кухар Organic-2016_Ugoch_smak1Микола у казані готував виключно з органічних інгредієнтів легендарний угорський бо грач, від одного запаху якого приємно паморочилося у голові.

Добре відоме в Україні та поза її межами органічне підприємство «Агроекологія» з Полтавської області, засновником якого є двічі Герой Семен Антонець, своїм широким асортиментом круп’яних виробів, Organic-2016_Agroekologiaборошна притягували до свого стенду одного за іншим відвідувачів, які прагнули придбати саме цю чудову продукцію, яка все ще не представлена у київських супермаркетах.

Проте, при бажанні, у столичних торгівельних мережах і низці спеціалізованих магазинів зараз можна вже знайти доволі значну кількість органічних круп: різноманітних торгових марок, різної розфасовки та дизайну. Однак, при всій широті вибору, споживачі вже традиційно віддають перевагу сертифікованим органічним крупам, борошну та пластівцям, які виробляються теж на Полтавщині фірмою "Діамант Лтд" (ТМ Козуб продукт), продукція якого, звісно, була представлена на виставці ОРГАНІК-2016.Organic-2016_Diamant

Представники фермерського господарства «Тізеш» на чолі з самим Павлом Тізешем пригощали та успішно продавали широкий спектр сертифікованих органічних продуктів від торговою маркою Пан Еко. Це і повидло, і ягідні сиропи, і напої, і соки, і великий вибір меду із Закарпаття. Напередодні відкриття виставки, після прискіпливої професійної експертної оцінки, за результатами цьогорічного Organic-2016_Pan_Eko1Міжнародного дегустаційного конкурсу "BEST DRINK", сертифікований органічний сироп з ягід чорниці «Пан Еко» отримав Гран-Прі.

Як завжди, активну участь у роботі ORGANIC-2016 приймало ФГ «Перлина струмка» Валерія Петрова з Одещини, пропонуючи такі вироби з органічного винограду, що користувалися неабияким попитом відвідувачів.

Чистий яблучний сік, а також органічні мікси на кшталт яблучно-гарбузового, яблучно-бурякового та інших сокових сімішей від ФСГ «Золотий Пармен» з Чернігівщини привертали до себе увагу численних відвідувачів, адже на прямо на місці можна було як продегустувати цю органічнуOrganic-2016_Petrovпродукцію, так і придбати її у бег-ін-боксах.

Доволі великий асортимент різних добрив, стимуляторів росту, біопрепаратів для ґрунту та рослин, сертифікованих, як такі, що придатні для застосування в органічному виробництві, представляли відвідувачам виставки такі учасники:

Organic-2016_ParmenАгрофірма «Гермес» з Донеччини,

БТУ-Центр з Вінниччини,

НВ ТОВ «Сінта» (Миколаїв),

ТОВ «Торговий дім «Аква Віта», ТОВ «Енергетична компанія Канон», ТОВ «Орій», ТОВ «Реаком центр», (Київ),

ФОП Конкін Т.М. (Черкаська обл.),

НДВП «Автономна родова садиба» (Житомирська обл.),

ПНВП «Біак» (Суми), 

ТОВ «Грінсервіс Груп» (Харківська обл.).

                    

Organic-2016_Rod.sadyba      Organic-2016_Sinta      Organic-2016_BTU_Center      Organic-2016_Germes

Organic-2016_Aqua_Vita      Organic-2016_Biak      Organic-2016_Konkin      Organic-2016_Amineon

Organic-2016_Ecoplant      Organic-2016_Rokosan      

Тепличний комплекс органічного землеробства ТМ «Терра» (Харківська обл.), ФОП Сабельнікова В.О. (Organic Villa, Черкаська обл.), Органічна садиба «Екородина» (Київська обл.) пропонували органічні овочі та ягоди, заряджаючи людей при спілкуванні своїм оптимізмом, а також притягуючи хто запашним ароматом порізаного огірка, а хто незабутнім смаком різних песто, приготованих за особливими рецептами!           

Organic-2016_Terra    Organic-2016_Ekorodyna    Organic-2016_Sabelnikova

Organic-2016_UnimedТОВ «Юнімед» з Києва Organic-2016_Aliance_krasyпредставило широкий вибір органічних косметичних засобів від відомих світових виробників, сертифікованих за органічними стандартами.

У цьому ж сегменті працює і ПП «Альянс краси» (Київ), активні консультанти якого не давали залишатися байдужими учасникам та відвідувачам виставки та пропонували знайомитися з власними розробками компанії у косметично-парфумерній галузі та з сертифікованою органічною продукцією для побутової сфери.

ТМ «Хлібіо» та ТОВ «Кондитерська майстерня «Квартет» демонстрували власні досягнення у хлібопекарській галузі, представивши доволі широкий асортимент хлібо-булочних виробів, печива, тістечок тощо.

ПП «НВФ «Елітфіто» з Івано-Франківщини та ТОВ «Фірма «Каспер» з Одеси активно пропагували власну органічну олійну продукцію, а це вже відомі марки як на внутрішньому ринку, так і на зовнішньому.

Organic-2016_Elitfito      Organic-2016_Kasper      Organic-2016_Hlibio      Organic-2016_BioPlanet

Organic-2016_Imex_TradeТОВ «Імекс Трейд» з Києва Organic-2016_Biologic.uaпрезентував на виставці імпортовані з Грузії та Італії органічні продукти, в т.ч. макарони, соки, напої та соуси. Ще одним імпортером, який репрезентував органічні продукти із Польщі, стала компанія «Вірта» з Львівщини, представивши широкий асортимент бакалійної продукції.

ТМ «Bologic.ua», що має на київському Подолі популярний органічний магазин, пропонувала відвідувачам та гостям Органік-2016 органічні продукти як від українських виробників, так і продукцію власного імпорту.

Зважаючи на зростаючий інтерес споживачів до органічних продуктів, вже традиційно, наступним великим заходом, де зберуться лише найкращі українські виробники органічної продукції, стане Восьмий Всеукраїнський Ярмарок органічних продуктів, який проходитиме на Контрактовій площі у Києві 10 вересня 2016 р. в рамках чергового Органічного Тижня в Україні.