UKR RUS ENG

НОВИНИ

3conf17-18 вересня 2010 р. в Астані (Казахстан) проходила 3-я Міжнародна Конференція "Розвиток органічного сектору в Центральній/Східній Європі та країнах Середньої Азії". В її роботі прийняло участь 120 учасників з 18 країн світу.

Вперше Конференція була ініційована та проведена в 2008 р. у Києві (Україна). Основний акцент тут був поставлений на політичному курсі та плані розвитку органічного сектору.
У 2009 р. Конференція була організована в Тбілісі (Грузія), де розглядалися питання органічного виробництва.

На 3-ій Конференції у Казахстані  розглядалися питання органічного сільського господарства та тих перевагах, які воно надає розвитку сільської місцевості, екотуризму, збереженню навколишнього середовища та біорізноманіття в країнах Центральної/Східної Європи та Центральній Азії.

  • Основні темами, які розглянули учасники Конференції, були:
  • Взаємодоповнення цілей органічного сільського господарства та збереження навколишнього природного середовища;
  • Роль біорізноманіття для стійкого розвитку системи органічного сільського господарства;
  • Вклад органічного сільського господарства у розвиток сільської місцевості;
  • Екотуризм та органічне сільське господарство.
 

Ekologichny_referendum16 вересня 2010 р. в м. Києві на Михайлівській площі відбулася Акція «Екологічний референдум», яка проходила за громадської ініціативи та без підтримки будь-кого з виробників.

Під час заходу на площі зібралися активісти – дівчата, вдягнені у овочі та фрукти. Кожна дівчина власноруч створила собі костюм із овочів/фруктів, аби привернути увагу громадськості до проблеми не-екологічності продуктів.

Під час акції також проводився імпровізований «екологічний референдум» – мешканці столиці мали змогу взяти участь у голосуванні та віддати голос ЗА чи ПРОТИ споживання органічних продуктів. За бюлетені слугували екологічно чисті фрукти, які кидались у спеціальні урни для голосування.

Мета акції – поінформувати населення про корисність органічних продуктів; вмотивувати людей уважніше ставитися до складу їжі та її походження; сприяти популяризації здорового харчування загалом та органічної продукції зокрема.

 

Gutsulska_brynza12 вересня 2010 р.  у Рахові на Закарпатті в чергове відбувся Фестиваль «Гуцульська бринза». У травні ватаги піднялися з худобою високо в гори. На полонинах доглядали овець та кіз, доїли молоко та виробляли бринзу. Нині вівчарі повертаються додому, традиційно на гірській Рахівщині у цей час влаштовують гучне свято - фестиваль "Гуцульська бринза".

Розпочалось святкування з параду представників різних організацій та сіл району. Колону очолювали вершники з трембітами. Горяни були вдягнені у національні гуцульські костюми, чоловіки вигравали на трембітах, баянах та цимбалах, жінки співали коломийки. Дегустувались різні сорти і види козячої і овечої бринзи, розкуповувались покривала, зроблені з вовни баранців, люди смакували свіжоприготовані банош, бограч, куліш, що готувались просто неба. Традиційно користувались попитом органічні продукти (соки, лекварі, сиропи) добре знаної в краї торгової марки «Пан Еко», що виробляється переважно в Закарпатській області. Крім цього, відвідувачі з цікавістю знайомились з іншими чудовими органічними продуктами: запашною львівською кавою «Галка», запашними чаями під популярним карпатським брендом «Чиста Флора», що твориться на Івано-Франківщині та Закарпатті.

Бажаючих скуштувати гуцульських смаколиків не бракувало: на фестиваль приїхали гості з більшості областей України та всіх сусідніх країн.

 

Egoisty_and_organic2 вересня 2010 р. ввечері відбулася чергова зустріч EgoЇстів (Клуб EgoЇсти – коло людей, які цінують власну індивідуальність і поважають особистість інших. Вони знають смак життя і насолоджуються його різноманітністю. Вони вільні. Ресторани швидкого обслуговування “Піца Челентано”, “Картопляна Хата”, “Кафе Пункт”, та демократичні ресторани японської кухні “Япі” зберігають відданість таким людям). http://www.egoisty.com/blog/Commun/4552.html

Проходила зустріч в Organic Cafe (Київ, вул. Володимирська, 40/2). Учасники зробили спробу розкрити тему органіки у всій її різноманітності, включаючи: органічну косметику, їжу і напої, архітектуру і переробку офісних та інших паперів.

Відповідно, гостями були:

Наталія Онопрієнко - бренд-менеджер і провідний консультант мережі мультибрендових магазинів органічної косметики GLOSSARY, розповіла про те, як правильно читати позначення на упаковках косметики, як звичайної, так і органічної. www.glossary.com.ua

Go_green_organic

Євген Милованов, Голова Правління Федерації органічного руху України розкрив тему «Органічні продукти: навіщо їх вибирають, як їх відрізняють», продемонструвавши прогрес не тільки споживання, а й виробництва сертифікованих органічних продуктів в Україні, а також те, де і як їх можна придбати, спробувати. http://www.organic.com.ua; http://www.organic.ua

Гліб Усаковський, архітектор бюро Органічна архітектура www.oa.org.ua поділився своїм баченням архітектури – продовженням філософії людини в просторі та інтер'єрі.

Юлія Бегма, керівник Клубу А4, розповіла про те, скільки дерев рятує звичайна здача макулатури і що можна зробити з переробленого паперу. www.a4club.kiev.ua

Під час спілкування більшість EgoЇстів яскраво продемонстрували прагнення до безпечних, органічних продуктів. Є тверда впевненість, що керівництво тих ресторанів, де вони вважають за краще харчуватися, найближчим часом піде їм на зустріч, включивши в меню, нарешті, й органічні продукти, тим самим підтвердивши свій девіз: «Бути EgoЇстом – сучасно і природньо. А головне, - це дуже просто».